zaterdag 6 september 2014

Dan komt er ook weer een eind aan de vakantie in Weert.

Lees verder.
Of als je eerst de foto's wil bekijken klik dan op de volgende link : Foto-reportage vakantie Weert

Wij hebben ons daar prima vermaakt. Het huis onderhouden, de veestapel (ahum) verzorgd. Poes Otje lekker verwend, ach wat een lief beest. Af en toe een stukje kaas doet wonderen bij Otje. Hij was niet meer bij me weg te slaan. Een klein stukje worst ging er ook altijd wel goed in. Met het eten zat Otje altijd trouw naast mij aan tafel. In afwachting of ik misschien iets zou laten "vallen". En dat gebeurde dan ook altijd. Soms dacht ik dat hij zat te loeren om op tafel te springen om het plakje worst van mijn brood te ritsen. Dat heeft lieve Otje nooit gedaan.
En dan Knabbel en Babbel. Ook een apart stel. Het klokhuis van een appeltje vonden ze heeeeerlijk.
Bijna dagelijks na de lunch Schilde ik een appeltje. Zodra ik het mes in de appel zette begon knabbel te piepen. Babbel keek wat toe maar smulde mee.
Ons konijn Puk was heel solitair. ik gooide op tijd een appeltje of sla in de bak en PUK was weer tevreden. Een paar boontjes uit de moestuin was ook erg lekker. Een beetje sla in de tuin verstoppen was ook grote pret.
We hebben heerlijk gefietst en de omgeving kunnen verkennen. Mooie omgeving en heel afwisselend in de zon en ook in de stromende regen. Op mooie fietspaden door de prachtige natuur, maar ook langs provinciale met veel te snel rijdende auto's die ook nog eens een stinkende diesel/benzine walm uitstoten. De hoofdzaak was wel lekker genieten van de mooie natuur met wisselende en verrassende omgevingen. Prachtige huizen in welvarende dorpen, niet één maar tientallen. Nederland is echt een heel welvarend land. Elk dorp en gehucht straalt dit uit. Heerlijk om in Nederland je vakantie te vieren.
Wij hebben GENOTEN, met hoofdletters geschreven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten